Iniciem l’itinerari de la Fruita Seca
Presentem el primer itinerari del curs que porta com a títol: “Qui asseca la fruita seca?.
Per començar, fem una llista de la fruita que coneixem i ens adonem que en coneixem moltíssima!! Però també ens passa una cosa i és que, a mida que anem dient aliments, comencen a sortir d’uns que uns nens/es diuen que és una fruita i d’altres diuen que no. Decidim anotar-ho tot a la llista i un altre dia investigarem i comprovarem si tot el que hem dit és una fruita o no.
Retallem fruita de revistes
Busquem entre les revistes tota la fruita seca i dolça que coneixem. Retallem pomes, kiwis, mangos, peres, nous, llimones, tomàquets, pinyes, raïm… i ho enganxem en una cartolina que, després, pengem al mural juntament amb la nostra llista.
Classifiquem la fruita que tenim a la classe
En rotllana, presentem tota la fruita que tenim a l'aula i la classifiquem en fruita dolça o fruita seca.
-
- Al final, es va decidir posar la magrana, el caqui, les figues, la mandarina i el raïm en la safata de la fruita dolça. Les ametlles, les nous i avellanes en la safata de la fruita seca. Ho haurem fet bé?
Experimentem amb la fruita dolça
En rotllana, observem com son les fruites de la classe per fora i ens preguntem com seran per dins. Seran del mateix color? Seran de color diferent? Les tallem i observem que en algunes fruites el color canvia, com les figues, que son liles per fora i vermelles per dins, altres tenen llavors i altres treuen aigua!!
Després, cada nen/a agafa un paper absorbent, repartim fruita per les taules i experimentem esmicolant-les i aixafant-les.
-
Com és el raïm per fora? I per dins?
Abans de dibuixar ens fixem bé en els detalls, en la forma i el color i, també, copiem de la pissarra la paraula RAÏM.
Per acabar, dibuixem les nostres ametlles a la fitxa, les pintem i no ens oblidem de copiar la paraula AMETLLA de la pissarra.
Com s'asseca la fruita seca?
- Amb una secadora de roba.
.Amb l'aire del carrer.
-Amb màquines
...
Què us sembla? Van ben encaminats, oi?
Per comprovar si estem del cert, mirem uns vídeos on ens expliquen com assecar fruita des de casa. Hem après moltíssim!
Tancament de l'itinerari
La sortida a can Miqueló ens ha servit com a cloenda d'aquest itinerari. Ens han ensenyat moltes fruites de la tardor i ens han explicat curiositats que desconeixíem... Hem après moltes coses noves!
Mireu que bé ho hem passat!
Per acabar, hem fet la rúbrica d'autoavaluació, en la que hem avaluat si ens ha agradat l'itinerari i si hem après coses noves.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada