COMENCEM UN NOU ITINERARI FENT GRUPS NOUS I ESCOLLINT-NOS UN NOM, AQUESTA VEGADA HI HA NOMS BEN ESTRANYS!
![]() |
PLANTA |
![]() |
HOTWILS |
![]() |
MAINCRAFT |
![]() |
IRONMAN |
![]() |
PAPALLONES |
![]() |
PLAYMOBIL |
REBEM UN VÍDEO DE LA LILI QUE ENS EXPLICA QUE NO SAP ON ELS SEUS PARES LI PREPAREN LA FESTA D'ANIVERSARI I SI LA VOLEM AJUDAR A ESBRINAR-HO
![]() |
FEM UN FULL GIRATORI AMB LA PREGUNTA “QUÈ SABEM DELS SENTITS?”. DESPRÉS HO POSEM EN COMÚ I HO PENGEM EN EL MURAL.
MIREM EL CONTE EL PAÍS DELS CINC SENTITS. I EN FEM UN DIBUIX
COM NOTEM EL GUST
DE LES COSES?
LA PRIMERA PISTA QUE ENS DEIXA LA LILI ÉS UNA CAIXA DEL TOCA-TOCA, QUÈ HI HAURÀ A DINS? TOTS I TOTES HI POSEM LA MÀ I EN PARLEM PER GRUPS A VEURE SI ESBRINEM QUÈ ÉS.
PORTEM UNA MÀQUINA DE FER CRISPETES I LES FEM PETAR A L'AULA, LES TASTEM SOLES AMB SAL I AMB SUCRE PER VEURE SI VARIA EL GUST. FEM UN DIBUIX PER EXPLICAR EL PROCÉS DEL GRA DE PANÍS PER ARRIBAR A CRISPETA I PODER-NOS-LA MENJAR.
.
MIREM UN VÍDEO PER VEURE COM ÉS L'ÒRGAN DEL GUST: LA LLENGUA I DESCOBRIM LES PAPIL·LES GUSTATIVES, ENS LES MIREM AMB LUPA I MIRALLS, TAMBÉ ENS EXPLIQUEN ELS DIFERENTS GUSTOS QUE PODEM NOTAR I A QUINA PART DE LA LLENGUA, HO REFLECTIM EN UNA FITXA.
L’OLOR ES VEU?
LA SEGONA PISTA DE LA LILI SON UNES BOSSETES TANCADES PER OLORAR, ANEM A FER EL SENTIT DE L'OLFACTE
PER GRUPS ANEM OLORANT I AMB LA TÈCNICA DEL FULL ROTATORI ANEM ESCRIVINT EL QUE CREIEM QUE HI HA A LES BOSSETES, I, POQUES COSES HEM ENDEVINAT.
BUSQUEM COM ES POT FER UNA COLÒNIA I PORTEM ALCOHOL, ESPÍGOL I FARIGOLA I FEM UNA COLÒNIA CADA GRUP AMB L'HERBA QUE HEM ESCOLLIT
PARLEM DE COSES QUE FAN BONA O MALA OLOR, I SI LES COSES PODEN O NO CANVIAR D'OLOR. OLOREM UNA CEBA I AL CAP D'UNS DIES HI TORNEM PER VEURE SI HA VARIAT, TENIM OPINIONS DIFERENTS.
ELS DITS PODEN
MIRAR?
LA TERCERA PISTA DE LA LILI SON DIFERENTS CAIXES DEL TOCA-TOCA AMB MOLT MATERIALS DIFERENTS, TAMBÉ ELS TOQUEM I ANOTEM QUE ENS SEMBLA QUE HI HA DINS. AQUESTA VEGADA SI QUE HO FEM FORÇA BÉ.
APRENEM QUE L'ORGAN DEL TACTE ÉS LA PELL, I INTENTEM TOCAR DIFERENTS OBJECTES AMB LES MANS A LES BUTXAQUES PER VEURE QUE NO NOMÉS NOTEM LES COSES AMB LES MANS
REFLEXIONEM SOBRE EL NOSTRE COS QUE ESTÀ RECOBERT PER PELL I MIREM QUÈ ENS PODEM VEURE: PÈLS, PIGUES, VENES...
APRENEM QUÈ ÉS UN ABECEDARI DE BRAILLE I QUE ES TREBALLA AMB EL SENTIT DEL TACTE I ENS POSEM EL NOSTRE NOM UTILITZANT-LO
FEM UN CIRCUIT SENSORIAL ON DESCALÇOS NOTEM DIFERENTS TEXTURES I CONTRASTOS QUE ENS ARRIBEN MITJANÇANT EL TACTE (RUGÓS, PUNXEGUT, LLIS, DUR, TOU, CALENT, FRED...) I ENS HO PASSEM D'ALLÒ MÉS BÉ.
PER ACABAR CADA GRUP ESCULL UNA TEXTURA I EN BUSQUEM ALGUNA COSA PER FER UN PANELL TÀCTIL PER LA CLASSE.
OÏDA: PODEM
ESCOLTAR AMB ELS ULLS?
LA LILI ENS DEIXA UNA PISTA ON PODEM SENTIR DIFERENTS SONS I AMB EL FOLI ROTATORI ESBRINEM QUINS SON.
FEM L'ACTIVITAT Com sonen els instruments?
APRENEM QUE HI HA EL LLENGUATGE DE SIGNES I ESCOLTEM UNA CANÇÓ DEL POT PETIT I UNES EXPRESSIONS POPULARS PER VEURE COM ES FA.
COM PODEM LLEGIR UN LLIBRE AMB ELS ULLS TAPATS?COMENCEM AMB LA DARRERA PISTA DE LA LILI, ON ENS ENSENYA UNS PAISATGES I HEM DE DECIDIR QUE SON, AMB EL FOLI GIRATORI HO ANEM ESCRIVINT
MIREM UN LLIBRE DE BRAILLE PER SABER COM ES LLEGEIX AQUEST TIPUS D'ABECEDARIS
ENS POSEM UNES ULLERES 3D PER MIRAR LES COSES AMB UNA PERSPECTIVA DIFERENT.
EL SENTIT DE L'OÏDA TAMBÉ ENS AJUDA EN L'EQUILIBRI I HO COMPROVEM.
ELS COMPANYS ENS DIBUIXEN UNA COSA A L'ESQUENA I HO HEM DE DIBUIXAR AL PAPER FENT SERVIR UN ALTRE SENTIT QUE NO ÉS LA VISTA
AMB EL PROGRAMA PHOTOBOK DE LES TAULESTES FEM FOTOS DIVERTIDES.
JUGUEM A FER SONAR UNS CASCAVELLS I AMB EL SENTIT DE L'OÏDA HEM DE TROBAR.LOS.
ESCOLLIM UN JOC QUE SERVEIX PER NENS AMB CEGUERA, ALGUNS REPETEIXEN EL DELS CASCAVELLS I D'ALTRES CONFECCIONEM UN MEMORI AMB RELLEU PER JUGAR AMB ELS ULLS TAPATS, ENS HO PASSEM LA MAR DE BÉ.
PER ACABAR AQUEST SENTIT MIREM UNS VÍDEOS QUE ENS AGRADEN MOLT.
HEM ARRIBAT A LA FI D'AQUEST ITINERARI I HEM DE CONTESTAR ON FARÀ LA LILI EL SEU ANIVERSARI, PRIMER CADA GRUP ENS EXPLICA UN SENTIT I DESPRÉS RESPONEN LA PREGUNTA. AL CAP D'UNS DIES LA LILI ENS CONTESTA ON L'HAN PORTAT ELS SEUS PARES.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada