
Què mengen els pingüins? Peix/enciam/carn/fruita
On viuen? Al gel/ sorra/pedres/a tots tres
Com neixen? Ou/ panxa/dels dos
Qui són els seus enemics? Tauró/ tigre/ vaca/balenes
Quantes espècies de pingüins hi ha? 1-5-10-+de10
Cadascú dibuixa com veu un pingüí i escriu les parts que li sembla que té.
Mirem un vídeo dels pingüins on ens expliquen un munt de coses, el mirem
una estona a cada sessió perquè és molt llarg.
Avui hem après les parts de fora del pingüí i lesescrivim en una figura en paper d'embalar. Primer els portaveus ens expliquen què han
recordat en el seu grup.
ELS PINGÜINS AMB QUIN ABRIC NEIXEN?
En parlem i pensem d’on creiem que
neixen els pingüins. Després mirem les fotos de les cries de pingüí i la
seva família, mirem les diferències i en parlem.
QUIN TIPUS DE PINGÜÍ PESA MÉS I
QUIN PESA MENYS? PER QUÈ ALGUNS PINGÜINS SÓN MÉS GRANS QUE ALTRES?
Amb la tècnica del llapis al mig,
responem entre tots unes preguntes i llavors les corregim per veure on ens hem
equivocat:
● On viuen els
pingüins
● Sempre viuen al
gel?
● Quantes urpes
tenen?
● Viuen sols o en colònies?
Fem el primer pla d'equip per veure si hem treballat bé o si ens cal millorar
Seguim mirant el vídeo i anem anotant a la pissarra els llocs on viuen els pingüins i l’espècie que els habita. Busquem en un mapamundi i anem posant les espècies de pingüins al seu lloc corresponent.
COM TROBEN EL MENJAR? I QUÈ MENGEN?QUIN TIPUS DE PINGÜÍ ÉS MÉS ALT I
QUINS MÉS BAIX?
Al passadís tenim 4 tipus de pingüins i ens comparem amb ells en alçada. Hem vist que el pingüí més alt és l'Emperador i alguns infants medeixen com ell, algun és més alt però la majoria son més baixos, però tots som més alts que la resta de pingüins que tenim.
Escollim entre tots i totes fent votacions el pingüí que volem treballar a la nostra classe i després de diferents intents, decidim fer el pingüí macaroni. Per fer-ne un de plastilina primer anomenem les característiques que ha de tenir per tal que estigui ben fet. Un cop fet, ens posem a fer el nostre pingüí, després amb la base d'orientació veurem si l'hem fet bé o ens cal arreglar-lo.
Per veure si hem après coses, comencem la carpeta d'aprenentatge i contestem les parts de fora del pingüí i on viuen.
COM ÉS EL PINGÜÍ PER DINS?ALIMENTACIÓ I NUTRICIÓ
Mirem com és un pingüí per dins i quins òrgans utilitza en el seu procés d'alimentació i cadascú en fa un dibuix, i d'entre tots els del seu grup en fan un de comú amb les parts que hi ha i com el podrien plasmar en una maqueta i quins materials necessiten. Entre tots i totes han de fer la maqueta, els portaveus l'expliquen al grup classe i rectifiquen allò que s'han oblidat
.Mirem diferents vídeos de com troben el menjar, com
alimenten les seves cries i què mengen en fem una fitxa, ho sabem molt bé.
COM NEIXEN ELS PINGÜINS?
Mirem les semblances i diferències en com hem nascut
nosaltres. Intentem fer-los caminar com si es passessin l’ou entre dos,
però és molt difícil i se'ns congelen tots els ous.
ON VIUEN ELS PINGÜINS? SEMPRE VIUEN AL MATEIX LLOC?
En un mapamundi fem ratlles amb llana des de casa nostra fins el lloc on viuen els pingüins i els busquem a les tauletes amb el programa del GOOGLE EARTH
QUI
SÓN ELS SEUS DEPREDADORS? QUINES COSES SUPOSEN UN PERILL PER ELLS?
Busquem els depredadors i en fem un llistat en el grup, els portaveus ho expliquen i els companys els avaluen
Fem
una sortida a l'Aquarium i els fem preguntes que no sabem, ens ho resolen una
mica, gaudim molt de l'excursió i l'acabem al parc fent molta motricitat. Teniu les fotografies a la newsletter.
Anem a ordinadors a aprendre a buscar informació sobre l’espècie triada. Cada grup tindrà un ordinador i cada grup en buscarà d'algun aspecte, ho imprimim i expliquem als companys
Maqueta habitat. Primer dibuixem com serà la nostra maqueta: què volem que hi surti, hi haurà plantes, més animals,...
Triem el material que necessitem per fer-la. Ens queden molt xules!
Expliquem les maquetes als companys i contestem l'Steve que no podem tenir un pingüí a casa perquè no tenim tot el què necessita per viure. Repetim el kahoot i també fem servir les beebots per trobar el menjar dels pingüins.
Fem la carpeta d'aprenentatge i el pla d'equip per veure com hem treballat i si hem de millorar. Hem après moltes coses!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada