QUÈ FARIES SI ET TROBESSIS UN PINGÜÍ A CASA? I5B

 

Comencem nou itinerari posant nom als grups i aquesta vegada ja fem servir càrrecs. Portem una medalla que ens indica quin és i la seva funció.




Escoltem un vídeo de l'Steve, un veterinari que ens anima a ajudar-lo.


No ens funcionen els Ipads avui per fer el kahoot inicial, així que improvisem i el fem a la pissarra amb cartronets de colors. Preguntes¨
  • Què mengen els pingüins? Peix/enciam/carn/fruita

  • On viuen? Al gel/ sorra/pedres/a tots tres

  • Com neixen? Ou/ panxa/dels dos

  • Qui són els seus enemics? Tauró/ tigre/ vaca/balenes

  • Quantes espècies de pingüins hi ha? 1-5-10-+de10

i ho fan força bé. COM ÉS EL PINGÜÍ PER FORA? 
 

Cadascú dibuixa com veu un pingüí i escriu les parts que li sembla que té.

Mirem un vídeo dels pingüins on ens expliquen un munt de coses, el mirem

una estona a cada sessió perquè és molt llarg.



Avui hem après les parts de fora del pingüí i lesescrivim en una figura en paper d'embalar. Primer els portaveus ens expliquen què han

recordat en el seu grup.

ELS PINGÜINS AMB QUIN ABRIC NEIXEN?

En parlem i pensem d’on creiem que neixen els pingüins. Després mirem les fotos de les cries de pingüí i la seva família, mirem les diferències i en parlem.

QUIN TIPUS DE PINGÜÍ PESA MÉS I QUIN PESA MENYS? PER QUÈ ALGUNS PINGÜINS SÓN MÉS GRANS QUE ALTRES?

Amb la tècnica del llapis al mig, responem entre tots unes preguntes i llavors les corregim per veure on ens hem equivocat:

●      On viuen els pingüins

●      Sempre viuen al gel?

●      Quantes urpes tenen?

●      Viuen sols o en colònies?


Fem el primer pla d'equip per veure si hem  treballat bé o si ens cal millorar

Seguim mirant el vídeo  i anem anotant a la pissarra els llocs on viuen els pingüins i l’espècie que els habita. Busquem en un mapamundi i anem posant les espècies de pingüins al seu lloc corresponent.




COM TROBEN EL MENJAR? I QUÈ MENGEN?QUIN TIPUS DE PINGÜÍ ÉS MÉS ALT I QUINS MÉS BAIX?

Al passadís tenim 4 tipus de pingüins i ens comparem amb ells en alçada. Hem vist que el pingüí més alt és l'Emperador i alguns infants medeixen com ell, algun és més alt però la majoria son més baixos, però tots som més alts que la resta de pingüins que tenim.






 

Escollim entre tots i totes fent votacions el pingüí que volem treballar a la nostra classe i després de diferents intents, decidim fer el pingüí macaroni. Per fer-ne un de plastilina primer anomenem les característiques que ha de tenir per tal que estigui ben fet. Un cop fet, ens posem a fer el nostre pingüí, després amb la base d'orientació veurem si l'hem fet bé o ens cal arreglar-lo.


Per veure si hem après coses, comencem la carpeta d'aprenentatge i contestem les parts de fora del pingüí i on viuen.

COM ÉS EL PINGÜÍ PER DINS?ALIMENTACIÓ I NUTRICIÓ

 COM ÉS EL PINGÜÍ PER DINS? Esquelet i òrgans

Mirem com és un pingüí per dins i quins òrgans utilitza en el seu procés d'alimentació i cadascú en fa un dibuix, i d'entre tots els del seu grup en fan un de comú amb les parts que hi ha i com el podrien plasmar en una maqueta i quins materials necessiten. Entre tots i totes han de fer la maqueta, els portaveus l'expliquen al grup classe i rectifiquen allò que s'han oblidat

.









Mirem diferents vídeos de com troben el menjar, com alimenten les seves cries i què mengen en fem una fitxa, ho sabem molt bé.

COM NEIXEN ELS PINGÜINS?

Mirem les semblances i diferències en com hem nascut nosaltres. Intentem fer-los caminar com si es passessin l’ou entre dos, però és molt difícil i se'ns congelen tots els ous.





Reproduïm amb els nens com es fan les colònies de pingüins



RELACIÓ AMB EL MEDI: PERILLS I HÀBITAT

ON VIUEN ELS PINGÜINS? SEMPRE VIUEN AL MATEIX LLOC?

En un mapamundi fem ratlles amb llana des de casa nostra fins el lloc on viuen els pingüins i els busquem a les tauletes amb el programa del  GOOGLE EARTH

 

QUI SÓN ELS SEUS DEPREDADORS? QUINES COSES SUPOSEN UN PERILL PER ELLS?

Busquem els depredadors i en fem un llistat en el grup, els portaveus ho expliquen i els companys els avaluen

Fem una sortida a l'Aquarium i els fem preguntes que no sabem, ens ho resolen una mica, gaudim molt de l'excursió i l'acabem al parc fent molta motricitat. Teniu les fotografies a la newsletter.

Anem a ordinadors a aprendre a buscar informació sobre l’espècie triada. Cada grup tindrà un ordinador i cada grup en buscarà d'algun aspecte, ho imprimim i expliquem als companys

Maqueta habitat. Primer dibuixem com serà la nostra maqueta: què volem que hi surti, hi haurà plantes, més animals,...

Triem el material que necessitem per fer-la. Ens queden molt xules!

Expliquem les maquetes als companys i contestem l'Steve que no podem tenir un pingüí a casa perquè no tenim tot el què necessita per viure. Repetim el kahoot i també fem servir les beebots per trobar el menjar dels pingüins.

Fem la carpeta d'aprenentatge i el pla d'equip per veure com hem treballat i si hem de millorar. Hem après moltes coses!













Comentaris