L'alumnat de 1r de primària va trobar una maleta misteriosa a la seva classe. A dins ho havien diferents jocs, joguines, cançoners, fotografies, entre altres coses, tot molt antic!
Vam estar parlant sobre qui l'origen de totes aquestes troballes i gràcies a la maleta vam iniciar el primer itinerari de 1r:
"Com vivien els nostres avis i àvies quan tenien la nostra edat?"
Després de rebre una maleta antiga plena de jocs, vam decidir que investigaríem com vivien els nostres avis i àvies quan tenien la nostra edat.
Entre tots i totes vam decidir que volíem investigar 4 aspectes i per això vam decidir 4 preguntes:
1. On van néixer?
2. Quins oficis hi havia?
3. Que menjaven?
4. A quines joguines jugaven?
A continuació, per tal de saber els seus coneixements previs, és a dir, totes les idees que tenien o el què pensaven, van escriure les respostes en un mural. Després, van crear una entrevista per els avis i àvies, amb tota aquesta informació podrem començar a respondre els enigmes de l'itinerari.
2. On van nèixer els nostres avis i àvies?
Una de les preguntes que els vam fer als nostres vis i àvies era d'on venien, és a dir, on van nèixer. A partir de les respostes, ho hem posat en comú en petit grup i després entre tots i totes hem omplert una gràfica per tal de conèixer la procedència dels avis i àvies materns i paterns amb 3 colors diferents: de Catalunya (verd), de la resta d’Espanya (blau) i de la resta del Món (vermell).3. Quins oficis hi havia quan els nostres avis i àvies tenien la nostra edat?
Primer de tot, van posar en comú la informació en grups cooperatius. Cada membre va explicar els oficis que els seus avis i àvies li havien dit. Entre tots i totes havien de comptar quants oficis havien dit, i havien d'ajudar al portaveu o a la portaveu del grup a recordar-se d'aquests.
Els vam posar en comú i el secretari els va escriure al full de tot l'equip, la resta del grup l'ajudava i posteriorment cada equip va pensar quins oficis hi havia ara. Els van apuntar i vam crear un petit debat on vam reflexionar sobre els oficis que havien canviat o els que encara existien.
Els vam posar en comú i el secretari els va escriure al full de tot l'equip, la resta del grup l'ajudava i posteriorment cada equip va pensar quins oficis hi havia ara. Els van apuntar i vam crear un petit debat on vam reflexionar sobre els oficis que havien canviat o els que encara existien.
Aquests últims dies, els nens i nenes de primer hem estat investigant i treballant què és el que menjaven fa 100 anys.
Gràcies a tota la informació que hem portat dels nostres familiars hem pogut veure quins eren els plats que més es menjaven abans. Hem pogut veure quin són els aliments i plats que es segueixen menjant igual i d'altres, que abans no es menjaven i ara sí.
Aprofitant que escrivim estem treballant la descripció d'una recepta... vam escollir un àpat a treballar, el berenar: PA AMB OLI I SUCRE, MACEDÒNIA, PASTÍS, PA AMB VI I SUCRE
5. A qué jugaven els nostres avis i àvies?
Al llarg de la setmana passada, l'alumnat va posar en comú les joguines amb les que jugaven els avis i àvies. Desprès vam parlar de la diferència amb les joguines d'ara i cada equip va triar un joc diferent i primer de tot van pensar quin material necessitarien per a construir la joguina en qüestió. Una vegada van portar tot el ma
terial, van començar a dur a terme la joguina i entre tots i totes les anaven fent realitat. Després de la construcció, cada grup es va preparar l'exposició, i la van practicar tenint en compte el següent guió:
1. Presentació.
2. Material.
3. Com ho hem fet?
4. Com es juga?
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada